14 Şub 2011

Godfather...



Ne kadar izlesem doymuyorum,  dvd setini aldim, dvd olunca daha dikkatli izlio, daha once farketmedigi noktalari da goruo insan. Bi de kucuk bi arastirma yaptim, ilgimi cekenleri sizle paylasim dedim.


by zoom


-Film, IMDB (internet movie database)`in 250 listesinde ikinci sirada, birinci sira ise "The Shawshank Redemption" ( bkz: http://www.imdb.com/chart/top)
-1972 yilinda cekilmis, 1945 yilinda geciyo,  New York ta yasayan Italyan asilli, yasa disi isler yuruten bir ailenin  hikayesi.


-Paramount Picture Michael Corleone rolu icin Sylvester Stallone veya  Robert Redford u dusunmus ama filmin yonetmeni Franciz Ford Coppola, "Bu rolü bu genç ve hırçın Sicilya'lı delikanlıya vereceğim" diyerek rolu Al Pacino`ya vermis.  Pacino o kadar etkileyici ki, yonetmeni mahcup etmemis olmali, zaten oyunculuguyla oscara da aday gosterilmis.



  















-Yapimci firma filmin bu kadar basarili olacagini dusunememis, filme sadece 6 milyon dolarlik bir butce ayirmis.
-Film daha ilk haftasinda 5.3 milyon dolar, toplamdaysa 81.5 milyon dolar, 2. Gosterimi ile de dunya genelinde 245 milyon dolar gise hasilati yapmis. Vay beeee.
-Bu rekoru gece gece 1975 te Jaws gecmis.

-Filmin 3 oscari var, en iyi film, en iyi e.oyuncu:  Marlon Brando ve en iyi uyarlama senaryo : Francis Ford Coppola, Mario Puzo

-Unutulmayan replikse: Godfather, Don Vito Carleone`nin “Ona reddedemeyecegi bir teklif yapacagim”
-Benim en cok etkilendigim sahnelerden biri kendisine reddedemeyecegi bir teklif yapilan, film yapimcisinin yataktaki sahnesi.
    
               
 bir digeri, asabi agabey Sonny Corleone`nin vurulma sahnesi





neden bilmiyorum, michael la sicilyali esinin tanisma amacli yuruyusunun bulundugu sahneyi cok sevimli buluyorum.



dugun sahnesi cok eglenceli, muzikler cok neseli








                             

ve karar ani...


-Bizim "Kurtlar Vadisi" dizi ekibi, diziyi cekmeden once, bu filmi 60 kez izlemisler, ve bazi sahneleri filmle birebir olacak sekilde cekmisler. Yasasin yaraticilik, gurur duydum.
Hani olmaz ya, yine de izlemeyenler varsa konuyu anlatmiyorum. Kizlari bosverdim ama, bu filmi izlemeyen erkek varsa...yo yo bunu dusunmek bile istemiyorum:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder